poniedziałek, 24 maja 2010

Trasa rowerowa nad Jezioro Piaseczno /Lublin - Pojezierze Łęczyńsko-Włodawskie

Start. 0,00km- Skrzyżowanie przy Dworku Grafa jedziemy przez rondo w kierunku ul.Turystycznej mijamy Leclerca i zaraz za światłami...
0,46km - ...skręcamy w lewo w uliczkę asfaltową, na końcu uliczki znajduje się mostek przez który przejeżdżamy.Za mostkiem po prawej będą ogrody działkowe i zaraz obok droga zagrodzona szlabanem z zakazem wjazdu.
0,82km - Ignorujemy zakaz i jedziemy tą drogą wzdłuż ogrodów działkowych 1,13km - uwaga droga prowadzi dalej ale to ślepa uliczka my skręcamy w lewo (pkt.01 na mapie) i wybieramy ścieżkę po prawej prowadzącą pod górę w kierunku osiedla. Po przejechaniu ok.200m skręcamy w prawo, jedziemy wzdłuż bloków, mijamy trawiaste boisko i zaraz za boiskiem znajdujemy ścieżkę która skręca lekko w prawo i omija blok (bloki mieszkalne cały czas mamy po lewej, po prawej nieużytki) zaraz za blokiem zobaczymy słupek z oznaczeniem żółtego szlaku oraz schody - zjeżdżamy ścieżką wzdłuż schodów w dół i dalej drogą wyłożoną płytami prosto w kierunku torów kolejowych.
2,37km - (pkt.02 na mapie) przejeżdżamy przejazd kolejowy i asfaltową drogą jedziemy prosto, pod górę. Potem czeka nas zjazd w dół cały czas asfaltem z lekkim skrętem najpierw w lewo potem w prawo.
3,37km - zjazd za nami skręcamy w lewo i jedziemy prosto asfaltem, czeka nas lekki podjazd, zaraz potem zjazd
4,42km - po naszej lewej miniemy wieżyczki bramy wjazdowej do zamku, jesteśmy przy skrzyżowaniu, jedziemy prosto, droga zakręca łukiem w lewo.
4,77km - zaraz za zakrętem skręcamy w prawo (pkt.04) w drogę z płyt betonowych - będzie telepać na łączeniach z płyt ale nie jest to długi odcinek. Potem cały czas mniej więcej zachowując kierunek jedziemy drogą gruntową z lekka piaszczystą mniej więcej na wprost.
6,72km - droga odbija w lewo, miejscami dość sporo piachu podjeżdżamy pod górę 7,39km - dojeżdżamy do wąskiej asfaltowej drogi (pkt.05) tu skręcamy w prawo i zjeżdżamy asfaltem w dół.
7,96km - dojeżdżamy do skrzyżownania z drogą prostopadłą, skręcamy w lewo przejeżdżamy przez mostek, po prawej mijamy sklep (miejscowość Zawadów) i zaraz za sklepem skręcamy w prawo. Szosą jedziemy prosto do następnego skrzyżowania
10,23km - na skrzyżowaniu skręcamy w lewo czeka nas stromy podjazd. Zaraz za podjazdem kolejne skrzyżowanie (pkt.06) tu skręcamy w prawo.
13,25km - (pkt.07) przy tabliczce z nazwą gminy (lub powiatu nie pamiętam dokładnie) skręcamy w prawo w polną drogę, po 180m i zjeździe w dół czeka nas skręt w lewo i jazda doliną, droga prowadzi lekkim łukiem 14,12km - po krótkim podjeźddzie dojechaliśmy do żużlówki przechodzącej w asfalt, trzymamy cały czas kierunek i jedziemy prosto.
14,69km - skręcamy w prawo, czeka nas zjazd kamienistą drogą, przejeżdżamy przez most na Bystrzycy i polną drogą cały czas jedziemy prosto.
15,11km - skręt 90stopni w lewo , dalej droga przez ponad 600m biegnie prosto wzdłuż Bystrzycy następnie lekko skręca w prawo w pewnym momencie będzie krótki piaszczysty podjazd ok. 100m dalej piaszczystą drogą skręcającą łukiem w prawo wjeżdżamy do zagajnika, piach się kończy jedziemy prosto, po naszej lewej będą jakieś zakłady budowlane.
16,74km - dojechaliśmy do drogi asfaltowej skręcamy w lewo (pkt.09).
17,71km - drogą asfaltową dojeżdżamy do skrzyżowania (pkt.10) w Spiczynie. Dalej cały czas prosto do Kijan.
19,58km - na skrzyżowaniu (pkt.11) skręcamy w lewo, zjazd asfaltem, most na Wieprzu, zakręt w prawo i długo długo prosto asfaltem. Niezbyt przyjemny odcinek bo dużo samochodów a wąska szosa.
25,91km - skrzyżowanie (pkt.12) za Zezulinem przejeżdżamy na wprost.
27,67km - skrzyżowanie, skręcamy w lewo i po kilkudziesięciu metrach zaraz za parterowym budynkiem po prawej w prawo w drogę szutrową. Kawałek prosto zakręt w prawo, prosto, zakręt w lewo prosto i dojeżdżamy...
29,79km - ... do skrzyżowania (pkt.13) z drogą asfaltową. Skręcamy w prawo po 800m jazdy prosto droga skręca 90stopni w lewo (my też)
31,06km - kolejne skrzyżowanie (pkt.14) przejeżdżamy na wprost.
31,58km - asfalt przechodzi w drogę polną (pkt.15) zaraz potem skręca w prawo o 90st. po kilkunastu metrach w lewo 90st.
32,15km - dojeżdżamy do skrzyżowania z prostopadłą drogą gruntową (pkt.16) tuż przy zabudowaniach, skręcamy w prawo (warto zapamiętać to skrzyżowanie bo w drodze powrotnej łatwo przegapić naszą polną drogę). Ok 190m dalej (km32,34) wjeżdżamy na skrzyżowanie (pkt.17) skręcamy w prawo i jedziemy przez wieś Dratów-kolonia. Od tej pory jedziemy zgodnie z oznaczeniami czerwonego szlaku
33,09km - skręcamy w prawo w polną drogę która po kilkudziesięciu metrach się rozwidla - wybieramy prawą odnogę.
33,89km - dojeżdżamy do skrzyżowania z piaszczystą drogą (pkt.13), skręcamy w lewo piach powoli ustępuje, przejeżdżamy przez lasek i dojeżdżamy do mostku na kanala Wieprz-Krzna (pkt.20). Za mostkiem prosto aż do skrzyżowania (pkt.21) tu skręcamy w lewo (warto zapamiętać przy powrocie bo na skrzyżowaniu brak oznaczeń szlaku i w drodze powrotnej łatwo zgubić drogę), droga piaszczysta do następnego skrzyżowania (pkt.22) 25,39km na którym skręcamy w prawo.
36,46km - po naszej prawej mijamy cmentarz i dojeżdżamy do skrzyżowania z drogą asfaltową (pkt. 23) tu skręcamy w lewo.
37,00km - skręcamy w prawo drogą asfaltową jedziemy przez las obok jeziora Rogóźno. 960m dalej za ogrodzeniem po lewej stronie atrakcja turystyczna (pkt.24) - gromadka dzików kilka naprawdę monstrualnych rozmiarów, lubią owoce. Dalej cały czas prosto asfaltem aż dojedziemy do lasu (asfalt nie prowadzi do końca kończy się w pkt.25 potem gruntówka).
38,86km - dojechaliśmy do lasu (pkt.26) skręcamy w prawo następnie po 170m (pkt.27) w lewo i długa prosta przez las.
40,95km - wyjeżdżamy na drogę asfaltową (pkt.28) tu żegnamy się z czerwonym szlakiem i skręcamy w lewo. 41,48km - przed klubem Mayday skręcamy w prawo i jedziemy prosto przez dziurę w ogrodzeniu, następnie wydeptana ścieżka doprowadzi nas już do jeziora Piaseczno.